گزارش ششمین مدرسه انجمن تالاسمی ایران
 
انجمن تالاسمی استان همدان
انجمن تالاسمی استان همدان
 
 

به اطلاع می رساند ششمین مدرسه انجمن تالاسمی ایران در غالب دو کارگاه آموزشی مهم  با محوریت ۱ : تامین و تجهیز منابع مالی و حمایت طلبی ( advocacy ) در سازمانهای مردم نهاد ویژه رئیس هیات مدیره یا مدیر عامل انجمن های استانی ، و ۲ : پروژه نویسی در سازمانهای مردم نهاد ویژه بازرس و خزانه دار انجمن های استانی در تاریخ 2 لغایت 5 آذرماه ۹۵ در هتل رامسر برگزار گردید . این دوره از برنامه ویژه انجمن های استانی و فرا استانی تالاسمی بود که مدارک ثبتی خود را به دفتر مرکزی انجمن تالاسمی ایران ارائه کرده بودند . در این همایش نمایندگی از انجمن های استان های مختلف از قبیل سیستان و بلوچستان ، تهران ، گیلان ، مازندران ، آذربایجان غربی ، ایلام ، فارس ، کرمان ، خراسان رضوی ، هرمزگان ، گلستان ، سمنان ، آذربایجان شرقی ، همدان ، خوزستان و چند استان دیگر حضور فعال داشتند . از انجمن تالاسمی استان همدان نیز 3 نفر از اعضای هیات مدیره ( آقای حسین نیک پی و خانم ها محبوبه خضریان و آزاده قاسمی ) در این همایش حضور داشتند که هرکدام از ایشان در بخش ها و کارگاه های مربوط به فعالیت ها و سمت های انجمنی خود حضور مستمر و مطلوبی داشتند و از تمام اطلاعات و مطالب ارائه شده و آموزش ها و سخنرانی های مهم و مفید اساتید مجرب هرکارگاه و پنل جلسات صورت گرفته بهره بردند ( جزئیات کامل مربوط به مطالب مهم آموزش داده شده درکارگاهها دراختیار این نمایندگان اعزامی میباشد ). در حاشیه این برنامه چندین جلسه کارشناسی و پنل هم اندیشی و تعامل بین مسئولین و هیات مدیره انجمن ایران و نمایندگان انجمن های استانی برگزار شد که در این جلسات شرکت کنندگان به بررسی مسائل و مشکلات و چالش های فرا روی انجمن های استانی و طرح انتقادات و پیشنهادات درخصوص برنامه ها و عملکردهای انجمن ایران و انجمن های استانی و اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در طی یکی دو سال گذشته در این حوزه ها پرداختند .

در 2 بخش دیگر از این همایش با فواصل زمانی مختلف دکتر آراسته رئیس انجمن تالاسمی ایران چند ساعتی را به بحث و گفتگو و ارائه گزارشات و مطالب علمی و پزشکی در خصوص مسائل مربوط به تزریق خون و انتقال خون ، درمان های آهن زدا ، داروها ، مسائل اجتماعی از قبیل اشتغال و کارآفرینی و .... ، عوارض و مشکلات مربوط به هر بخش و اقدامات و تلاش های صورت گرفته توسط هیات مدیره انجمن ایران برای پیگیری و رفع مشکلات و نیازهای موجود در بیماران تالاسمی و انجمن های استانی از قبیل وضعیت بیمه ها ، هزینه های داروها و خدمات و تجهیزات ، پمپ دسفرال ، آزمایشات کلی و تست های کبدی و قلبی و MRI T2* ، نامه نگاری های انجام شده با ادارات و سازمان های دولتی و دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو و وزارتخانه در مورد موضوعات و مسائل مربوط به تالاسمی ، پرداختند . ایشان در بخشی از سخنان خود به این نکته امیدوار کننده اشاره کردند که طی تحقیقات بالینی و تخصصی صورت گرفته در کشورهای خارجی امید تازه ای در درمان بیماران تلاسمی مطرح شده است که آزمایشات و بررسی های حیوانی آن تایید شده است و محققان در حال بررسی نتایج بر روی نمونه های انسانی هستند ، داروی خوراکی که در بدن افراد تالاسمی هم گلبول قرمز سالم تولید میکند و هم بطور همزمان اقدام به دفع آهن مازاد بدن فرد میکند و این داروی جدید در چند سال آینده وارد عرصه درمان تالاسمی میشود .

در بخشی از برنامه نیز پنل پرسش و پاسخ و طرح مسائل و خواسته ها و مشکلات مختلف انجمن های استانی بین اعضای هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران و شرکت کنندگان در همایش برگزار شد و از انجمن های فعال در عرصه های مختلف فعالیت های تالاسمی شفاهاً تقدیر بعمل آمد و به چند نفر از شرکت کنندگان در همایش بخاطر حضور فعال درکارگاه های برگزار شده و پاسخ صحیح دادن به سوالات مطرح شده در پنل های تخصصی هدیه ای از طرف مسئولین انجمن ایران تقدیم شد . لازم به ذکر است در حاشیه این همایش سه روزه نمایشگاهی از دستاوردها و اقلام دارویی چند شرکت مهم دارویی مرتبط با مقوله تالاسمی نیز در محل برگزاری همایش در هتل رامسر برگزار گردید . این همایش روز جمعه 5 آذر با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید و شرکت کنندگان به استان های خود بازگشتند .

در اینجا لازم میدانیم از تمامی عزیزانی که برای برگزاری هرچه مفیدتر و بهتر این همایش تلاش کردند ( هیات مدیره و مسئولین محترم انجمن تالاسمی ایران ، تیم اجرایی تلاشگر انجمن ایران ، اساتید و مدرسین بزرگوار و گرانقدر کارگاه ها ، مدیریت و کارکنان محترم هتل رامسر، نمایندگان شرکت های دارویی حاضر در همایش و تمامی دوستان عزیز شرکت کننده از استان های مختلف کشور ) کمال تشکر را داشته باشیم .

 

آزاده قاسمی روابط عمومی انجمن تالاسمی استان همدان

آذر95

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان همدان در سال1388 با دریافت مجوز رسمی از استانداری همدان ((به شماره ثبتی392)) فعالیت خود را شروع کرد و درحال حاضر با 126 نفر بیمار تالاسمی در سطح استان فعالیت می نماید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان انجمن تالاسمی استان همدان و آدرس hamedan-ts.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 40
بازدید کل : 5649
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1